只要有華人的地方,就有鄧麗君的歌聲!五月八日是鄧麗君逝世十周年紀念日,環球唱片公司推出一張名為《天國的情人》的紀念專輯,並計畫在日本、韓國和亞洲多地同步推出,讓各地歌迷可再次懷念Teresa甜美的歌聲。碟內三首CD共49首金曲、 兩首從未發行的歌曲 ,並加送 卡拉OK DVD 一張。至於唱片設計方面,今次以一隻色彩繽紛的蝴蝶為唱片封套,寓意她像《梁祝》般化為蝴蝶,現正在自由的天國中唱歌給大家聽。 唱片公司早前在整理鄧麗君母帶的時候,無意中發現一首從未曝光的歌曲,證實該首歌是她在1985年翻唱徐小鳳經典名曲「無奈」的國語版,重現Teresa闊別廿年後歌聲!

CD1
01. 無奈(新歌)
歌手:鄧麗君
作曲:Ogawq Iron 填詞:鄭國江 編曲:周啟生
我本來打算離你遠去,從此不再提起你,看著你一臉惘然,
眼眶是淚滴,我無能為力,心中的無奈像一根線,
牽絆著我還有你,我實在實在沒有勇氣,來拋下這情意,
這一刻雖然默默無語,但是我心在哭泣,求求你不要問我,
為什麼淒泣,我無法回答你,也許有一天我離開你,
請相信是不得已,我心中心中有個秘密,卻沒法告訴你,
我青梅竹馬童年伴侶,如今又與我相聚,我們倆從前有過,
愛情的默契,今生要在一起,這一份無奈仍藏在心底,
該選擇他還是你,你教我教我,怎麼處理
這三角的難題~

02. 今晚要的愛(新歌)
為了相約要見面,
為你梳妝又打扮,
希望能高雅又大方,
留給你好印象,
等了一天又一天,
終於盼到又相見,
怕你說我相思消瘦,
紅粉多擦一點點,
約好今晚七點半,
時間像牛一樣慢,
坐不安~立不安,
聽說這叫做初戀~

03. KILLING ME SOFTLY WITH HIS SONG
作曲:CFox

填詞:NGimbel

編曲:
Strumming my pain with his fingers,
singing my life with his words,
killing me softly with his song,
killing me softly with his song,
telling my whole life with his words,
killing me softly with his song
I heard he sang a good song, I heard he had a style
And so I came to see him to listen for a while
And there he was this young boy, a stranger to my eyes
I felt all flushed with fever, embarrassed by the crowd,
I felt he found my letters and read each one out loud
I prayed that he would finish but he just kept right on
He sangas ifhe knew me in all my dark despair
and then he looked right through me as if I wasn't there
But he just came to singing, singing clear and strong

04. LOVE STORY
05. 月亮代表我
06. 千言萬語
07. 難忘初戀的情人
08. 後悔愛上你
09. 我怎能離開你
10. 你我相伴左右
11. 香港之夜
12. 何日君再來
13. 夜來香
14. 難忘的一天
15. 甜蜜蜜
16. 初戀的地方
17. 小城故事
CD2
01. 你怎麼說
02. 一個小心願
03. 梅花
04. 忘記他
05. 向日葵
06. 雨夜花
07. 碎心戀
08. 在水一方
09. 再見 我的愛人
10. 君在前哨
11. 水上人
12. 原鄉情濃
13. 思君
14. 獨上西樓
15. 如果我有勇氣
16. 說說笑笑
17. 臙脂淚
CD3
01. 但願人長久
02. 人約黃昏後
03. 東山飄雨西山晴
04. 漫步人生路
05. 從今日起
06. 娘心
07. 償還
08. 如果沒有你
09. THE POWER OF LOVE
歌手:鄧麗君
作曲:Jennifer Rush

填詞:Jennifer Rush

編曲:


The whispers in the morning
Of lovers sleeping tight
Are rolling like thunder now
As I look in your eyes

I hold on to your body
And feel each move you make
Your voice is warm and tender
A love that I could not forsake

'Cause I am your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'll do all that I can

Even though there may be times
It seems I'm far away
Never wonder where I am
'Cause I am always by your side

'Cause I am your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'll do all that I can

We're heading for something
Somewhere I've never been
Sometimes I am frightened
But I'm ready to learn
Of the power of love

The sound of your heart beating
Made it clear suddenly
The feeling that I can't go on
Is light years away

'Cause I am your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'm gonna do all that I can

We're heading for something
Somewhere I've never been
Sometimes I am frightened
But I'm ready to learn
Of the power of love
The power of love


10. 海韻
11. 我只在乎你
12. (日語歌)
13. (日語歌)
14. 人面桃花
15. 莫忘今宵
16. 不了情
17. SMOKE GETS IN YOUR EYES
歌手:鄧麗君
作曲:Jerome Kern 填詞:Otto Harbach

編曲:
They asked me how I knew my true love was true. Oh,
I of course replied
"something here inside cannot be denied."
They said "someday you'll find all who love are blind."
Oh,When your heart's on fire,
you must realize smoke gets in your eyesSo I chaffed them
and I gaily laughed to think they could doubt my love.
Yet today my love has flown away, I am without my love.
Now laughing friends deride tears I cannot hide. Oh,
So I smile and say
"when a lovely flame dies, smoke gets in your eyes!"
(smoke gets in your eyes, smoke gets in your eyes)
Smoke-gets-in-your-EYES



DVD
1.情人的關懷
2.償還
3.何日君再來
4.愛人
5.我只在乎你
6.夜來香
7.冬之戀情
8.忘記他
9.東山飄雨西山晴
10.愛像一首歌
11.酒醉的探戈
12.誰來愛我
13.I JUST CALLED TO SAY I LOVE YOU
14.恨不相逢未嫁時
15.千言萬語
16.你可知道我是誰
17.TIE A YELLOW RIBBON ROUND THE OLD OAK TREE
18.(日語歌)
19.漫步人生路
20.星
arrow
arrow
    全站熱搜

    小凌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()